Ekonomi

NHTSA, Ford’un sürücü yardımcısının karıştığı ölümlü kazayı soruşturuyor

Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) San Antonio, Teksas’ta bir Ford Mustang Mach-E’nin karıştığı ölümcül kazaya ilişkin özel bir kaza soruşturması başlattı. Kaza 24 Şubat’ta meydana gelmiş ve Mustang Mach-E, Interstate Highway 10’da duran bir Honda CR-V’nin arkasına çarpmıştır.

Honda’nın sürücüsü, Austin’den 56 yaşındaki Jeffrey Allen Johnson, hastaneye nakledildi ve burada öldüğü açıklandı.

Yetkililer çarpışma sırasında Mustang Mach-E’nin “kısmi otomasyon” özelliğinin devrede olduğuna inanıyor. Bu, NHTSA’nın Ford’un gelişmiş bir sürücü destek sistemini içeren bir kazaya ilişkin ilk soruşturmasıdır.

NHTSA, gelişmekte olan teknolojileri ve diğer potansiyel otomotiv güvenliği endişelerini incelemek için her yıl rutin olarak 100’den fazla özel soruşturma yürütüyor. Buna karşılık, 2016’dan bu yana ajans, Tesla’nın Autopilot sistemiyle ilgili olarak 20 ölümün rapor edildiği 36’dan fazla özel çarpışma soruşturması yürüttü.

Ford’un BlueCruise teknolojisi, otomobil üreticisi tarafından ABD ve Kanada’da kavşak veya trafik sinyali bulunmayan otoyolların %97’sinde çalışabilen gelişmiş bir eller serbest sürüş sistemi olarak tanımlanıyor.

Ford, olaydan haberdar olur olmaz NHTSA’ya bildirdiklerini ve mevcut tüm bilgileri kapsamlı bir şekilde incelediklerini belirtti. Bir Ford sözcüsü, güvenliğin en önemli öncelik olduğunu vurgulayarak şirketin her türlü soruşturmada tam işbirliği yapma taahhüdünü dile getirdi.

NHTSA’nın soruşturmasına ek olarak, Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB) da kazayla ilgili ayrı bir soruşturma başlattı. NTSB’nin ilgi alanı, gelişmiş sürücü destek sistemlerinin ve bu teknolojiler ile araç operatörleri arasındaki etkileşimin sürekli olarak incelenmesidir.

NTSB daha önce Tesla’nın Autopilot’u da dahil olmak üzere benzer sistemler hakkında çeşitli soruşturmalar yürütmüştü.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu